competentie A. Beslissen en activiteiten initiëren 

In de tijd van de 3e klas naar de 4e (voor de tweede keer)

ben ik erg bevorderd  in deze competentie. dat komt omdat ik altijd bouwde op mijn teamgenoten in het groepje 

Met de tijd begonnen mijn ogen telkens beetje bij beetje open te worden.

daardoor ben ik zo gaan denken dat ik ook is de verantwoordelijkheid ben gaan nemen en zelf ook beslissingen ben gaan nemen.

competentie E. Samenwerken en overleggen

Des tijds dat ik T&T gevolgd heb hebben we vaak in groepjes gewerkt.

Wij moesten daar samenwerken om zo tot een eindresultaat komen op een goed cijfer te halen. 

Tijdens projecten hebben wij samen moeten werken en ideeën uitwisselen zodat we tot een resultaat komen waar we allemaal achter staan.

daar vind ik dat ik ook ik verbeter omdat ik de meningen vaak aan mijn klasgenoten vraag om tot een goed resultaat uit te komen.

competentie J. Formuleren en rapporteren

mijn project stuur ik sinds kort volledige en op tijd op  naar mij docent. vroeger ging ik daar altijd de fout i door geen bijlage er bij te zetten in de e-mail maar nu vergeet ik dat niet meer 

competentie L. Materialen en middelen inzetten

Hier in ben ik ook in verbeterd want bij ons laatste project ''oud worden in eigen huis" heb ik mijn oma gevraagd voor informatie.

En dat werd eerder niet echt gedaan bij mijn projecten dus vind ik dat dit ook verbeterd is. 

competentie M. Analyseren

In mijn groepje gingen we allemaal onze meningen en ideeën naar voren brengen om te kijken wat het beste probleem was daar voor.

Toen we al die ideeën hadden gingen we kijken wat het beste uit kwam voor ons en de opdrachtgevers.

En zo ben ik daar ook in verbeterd omdat ik het meestal overliet aan mijn groepsgenoten. 

competentie N. Onderzoeken

hier was ik altijd al goed in geweest omdat ik altijd een luie jongen was die nooit zelf dingen wou verzinnen dus zocht ik altijd dingen op en mengde ik het met het idee die ik of mijn klasgenoten in onze hoofden hadden. Zo kwamen we op een eind resultaat waar we allemaal achter stonden en een goed cijfer voor gehaald hebben.

competentie O. Creëren en innoveren

hier in ben ik ook in verbeterd omdat ik vroeger vaak met ideeen kwam die er al waren. Maar project na project begon dat te veranderen en ben ik met mijn eigen ideeen gekomen voor mijn project.

competentie Q. Plannen en organiseren

ik vind dat ik verbeterd ben in deze competentie omdat ik met de tijd geleerd heb mijn opdrachten op tijd op te sturen.

Waar ik ook altijd de fout in ging is dat ik een e-mail stuurde zonder bijlage en zo kwam ik ook in de problemen dat ik te laat mijn opdracht ingeleverd heb.

competentie S. Kwaliteit leveren

ik heb altijd gedaan en ingeleverd wat er van mij gevraagd werd. maar 2 jaar terug ging dat wel soms fout in mij  e-mail of was ik te lui om het te doen. sinds dien heb ik het wel zorgvuldig mijn opdracht goed gemaakt en ingeleverd.

competentie V. Met druk en tegenslag omgaan

ik wordt nooit boos om kritiek. kritiek zorgt er juist voor dat ik de dingen die ik fout gedaan heb kan verbeteren  in mijn volgende project